طول عمر امام مهدی (عج)...

منجی بشریت

جهان تشنه کمال اخلاق است

طول عمر امام مهدی (عج)...

منتظر
منجی بشریت جهان تشنه کمال اخلاق است

طول عمر امام مهدی (عج)...

السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج)

 

موضوع طول عمر امام مهدی (عج) یکی از ویژگی های اصلی ان حضرت است که پیامبر (ص) و امامان (ع) آن را باز

 

گفتند ، و سالها پیش از تولد آن امام بزرگ ، مطرح بوده است . امام حسن (ع) میفرماید :خداوند فرزند نسل نهم

 

برادرم حسین را از دیده ها پنهان میکند و عمرش را در غیبت طولانی میگرداند

 

مهمتر از این ، جوان ماندن امام مهدی (ع) با عمر طولانی است ،

 

که از نظر طبیعی و عادی پدیده ای شگف انگیز است و برخی از مردمان به سختی میتوانند آن را باور کنند

 

همچنین امام رضا (ع) میفرماید :به یقین ، قائم(امام مهدی) کسی است که هنگام ظهور در سن سالمندان است

 

و در سیمای جوانان است

 

و از نشانه های او این است که با گذشت روزها و شب ها پیر نمیشود .بنابراین ، اعتقاد به امام مهدی (ع) در این

 

است که انسان در یابد آن حضرت عمر طولانی میکند بی آن که فرسوده و پیر شود

 

بر اساس احادیث ، این مسئله که به ظاهر طبیعی نیست ، کسان بسیاری را به حیرت و شک می اندازد و آنها که

 

ایمان استوار ندارند به گمراهی می افتند و نمیتوانند آن را بپذیرند .

 

امام صادق (ع) میفرماید :  از چیز های که بر ذهن ها گران میاید و پذیرش آن را دشوار مینماید این است که امام

 

مهدی (ع) در زمان ظهور جوان است

 

در حالیکه مردمان آن را بسیار پیر میپندارند

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

خسته
ساعت0:47---27 مرداد 1395
سلام،نه خسته...
مثل يک رنگين کمون هفت رنگ سرگذشت زندگيمون رنگ رنگ اي صميمي اي قديمي اي همقطار در دل شب شبنم عشقي بکار شهر شب با مردم چشمک زنش غصه هامو ريخته توي دامنش ازدحام کوچه هاي بي کسي پر شده از يک بغل دلواپسي اين منم دلواپس بود و نبود از غم اي کاشها چشمم کبود تا به کي از آرزوهامون جدا با تو هستم با تو مستم اي خدا غنچه عشقم هميشه باز باز جانمازم تشنه راز و نياز هم زبوني ها اگه شيرين تره هم دلي از هم زبوني بهتره.

انشالله هرچه زودتر ظهور کنه یا حداقل زودتر آمرزیده بمیرم...
پاسخ:ان شاالله اماممون ظهور کنه و ما لیاقت دیدارشو داشته باشیم..آمین


rango
ساعت0:57---16 مرداد 1395
سلام و خسته نباشید...
خواستم بگم من به جواب سوالام رسیدم ،وقت شما ضایع نشه، برای اینکه اینجا قشنگ تر باشه اگه مایل بودید نظر قبلیمو حذف کنید...
باتشکر
پاسخ:خداروشکر ... ان شاالله که به جواب درستی رسیده باشید.اگر مایل بودید جوابتونو بنویسید که بقیه هم استفاده کنن.یاعلی.


rango
ساعت13:37---9 مرداد 1395

سلام؛یه سوال داشتم شما که واقعا اعتقاد دارید به اسلام و امام زمان چرا خارجی ها که اعتقاد ندارند اینقدر وفور نعمت زیاده تو کشورشون و اینجا هرچی دعا میکنند خدا و امام زمان کک نرشون هم نمیگزه؟؟؟
یا تو این مملکت که ادعا مسلمونیشون میشه اینقدر دزدی و دروغ و گرونفروشی از بالا بگیر تا یه کارگر ساده رواج داره که خارج از کشور مثل ایران نیست؟؟؟

پاسخ:سلام..اول ممنون بابت نظر و اینکه من خودم رو هنوز در حدی نمیبینم که به تنهایی جوابتون رو بدم به خاطر همین در سایت ها جست و جو کردم.ان شاالله که جوابتون را با خوندن این مطلب دریافت کنید.و درضمن اینبار به خاطر حفظ شآن فضا ، لحن سوالتون رو نادیده میگیرم دفعه بعد مودبانه تر سوال کنید.

شاید بارها دیده یا شنیده اید که عده ای به طعنه میگویند همه عذابها و گرفتاریها برای مسلمانان است در حالیکه کافران در آرامش و آسایش هستند و مثلا مردم فلان کشور اروپایی که حتی به مسیحیت ایمان ندارند و کافر مطلق هستند، در آسایش و آرامش بیش تری قرار دارند. برخی، همین را علتی برای کفر گویی و ستیزه جویی خود با دین قرار می دهند و براساس این تحلیل، آسایش و آرامش آنان را دلیلی بر حقانیت آنان بر می شمارند. اینگونه افراد معیار آسایش دنیوی را به عنوان دلیل و برهان حقانیت میدانند و حتی برخی پا از این فراتر نهاده و با توجه به موقعیت طبیعی اروپا و آب و هوای خوب آن به این نتیجه رسیده اند که همین طبیعت خوب دلیل بر حقانیت آنان است. این در حالی است که خداوند برخلاف آنچه به فکر و نظر ما میرسد عمل میکند. لذا برای کافران آسایش قرار میدهد و مؤمنان را هر چه از نظر رتبه و درجه برتر و بالاتر باشند، به بلا و گرفتاری بیش تری دچار می سازد* خداوند در آیات 33تا35 زخرف درباره این سیاست خود نسبت به کافران می فرماید و لولا أن یکون الناس امه واحده لجعلنا لمن یکفر بالرحمان لبیوتهم سقفاً من فضه و معارج علیها یظهرون¤ و لبیوتهم أبواباً و سرراً علیها یتکئون¤ و زخرفا و ان کل ذلک لما متاع الحیاه الدنیا و الاخره عند ربک للمتقین و اگر نه آن بود که همه مردم در انکار خدا امتی واحد گردند، قطعاً برای خانه های آنان که به خدای رحمان کفر می ورزیدند، سقفها و نردبانهایی از نقره که بر آنها بالا روند قرار می دادیم؛ و برای خانه هایشان نیز درها و تختهایی که بر آنها تکیه زنند؛ و زر و زیورهای دیگر نیز؛ و همه اینها جز متاع زندگی دنیا نیست، و آخرت پیش پروردگار تو از آن پرهیزگاران است. آسایش کافران هیچ دلیلی بر حقانیت آنان نیست، چنان که مشکلات و گرفتاری های مسلمانان و مومنان دلیلی بر بطلان دین و آیین ایشان نمیباشد بلکه به این معناست که مومنان و مسلمانان با برخی از کارها تنبیه میشوند و این امور بازتاب خطاها و گناهان ریز و درشت آنان است* هر چند که برخی از این گرفتاری ها و ابتلائات مومنان برای این است که زنگارها از دل هایشان زدوده شود و پاک گردند. در روایت آمده البلاء للولاء کاللهب للذهب بلا برای ولایت و محبت الهی مانند لهیب آتش است برای طلاست به این معناست که این گونه گرفتاری ها موجب ازدیاد ارزش انسان و خلوص وی از هرگونه آلودگی ها و پالایش وی میشود. بنابراین میتوان در برخی از موارد گفت: هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش میدهند. برگرفته شده از m5736z.blog.ir زارع پور دعا برای فرج اقایمان فراموش نشود.یاعلی.



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: طول عمر امام زمانایا امام زمان در هنگام ظهور جوان استطول عمر امام مهدی از منظر امامان معصوم

تاريخ : شنبه 12 تير 1395 | 19:59 | نویسنده : منتظر |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.